shaapaarak

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اولین گام برای ورود به دنیای بزرگ اینترنت آشنایی با دامنه و خرید و ثبت آن است. در واقع دامنه آدرسی است که در مرورگر سرچ  می کنید تا وارد وب سایت مورد نظرتان شوید. مثلا دامنه نام (Nam.ir)می باشد. در دنیای امروز  هر کسب و کاری برای بهتر دیده شدن باید وارد دنیای اینترنت شود و یک وب سایت که مانند شناسنامه کسب و کار است برای خود داشته باشد تا بتواند خود را بهتر به مخاطبان خود معرفی کند.  Nam یکی از سایت هایی است که در زمینه فروش دامنه فعالیت دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با مفهوم دامنه یا دامین نحوه خرید آن آشنا شویم.

انواع دامنه و کاربردهای آن

همانطور که در بالا اشاره کردیم دامنه همان آدرسی است که وقتی می خواهید وارد سایت شوید در گوگل سرچ می کنید. دامنه شامل دو قسمت می باشد، نام دامنه و پسوند آن. انتخاب نام دامنه سلیقه ای است و شما بسته به علاقه و نوع فعالیت خود می توانید آن را انتخاب کنید. برای انتخاب نام دامنه می توانید از ترکیب حروف و اعداد استفاده کنید. پسوند های بین المللی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .com و  .net(برای شرکت ها)  و .org  (سازمان ها)، .gov (ارگان های دولتی) و پسوند ایرانی رایج  .ir می باشد. هیچ محدودیتی برای ثبت و خرید نام دامنه وجود ندارد فقط شما نمی توانید از نام دامنه ای که قبلا توسط شخص دیگری انتخاب و ثبت شده است استفاده کنید. پس از انتخاب پسوند مناسب، انتخاب نام دامنه مهمترین بخش  تشکیل دهنده آدرس یک وب سایت می باشد. دامنه متشکل از 3 تا 64 حرف ، عدد یا خط تیره می باشد. اگر شما در خرید دامنه خاصی اصرار دارید که این دامنه قبلا ثبت شده باشد چاره ای جز بررسی دیگر پسوندهای مرتبط با آن نام نخواهید داشت.

اگر نام دامنه سایت شما دارای علامت تجاری شما است، می توانید برای اطمینان از دسترسی آسان تر و حفاظت از نام تجاری خود تمامی ترکیبات و مشتقات آن را با پسوندهای گوناگون ثبت کنید. همچنین شما می توانید خرید دامنه و هاست خود را از دو شرکت مختلف انجام دهید هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نکاتی در مورد انتخاب نام دامنه

  • نام دامنه باید کوتاه باشد بنابراین سعی کنید تا جای ممکن آن را خلاصه کنید

  • سعی کنید در نام دامنه فیلد کاری خود را مشخص کنید برای مثال اگر در زمینه فروش گل هستید از نام یک گل یا flower در آن استفاده کنید

  • نامی که انتخاب می کنید نباید مشابه برندهای تجاری معروف باشد، زیرا هنگام بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو به مشکل بر می خورید یا به دلیل مسائل مربوط به برندینگ دامنه ی شما مسدود شود.

  • تا جایی که می توانید در نام دامنه خود از خط تیره، دش و اعداد استفاده نکنید زیرا به خاطر سپردن آن سخت است

  • نام دامنه ساده و قابل فهم باشد

آیا هر شخص می‌تواند بیش از یک دامنه ثبت کند؟

هر شخص در پرتال کاربری خود می‌تواند به تعداد دلخواه ثبت کنر به شرطی که دامنه انتخابی آزاد باشد و فعالیت خود را بر روی آن دامنه گسترش دهد. برای مثال شما می‌توانید تمام پسوندهای آزاد دامنه مورد نظر خود را ثبت کنید و از قابلیت هایی نظیر پارک دامین یا دامنه جانشین برای اشاره کردن آنها به وب سایت اصلی خود استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله بیشتر با مفهوم دامنه و نحوه انتخاب آن آشنا شدیم. توصیه می کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید دامنه کنید، اطلاعات پایه ای در مورد دامنه ، پسوندهای آن ، نحوه انتخاب نام دامنه ، امکاناتی که شرکت ارائه دهنده در کنترل پنل به شما می دهد و میزان مالکیت دامنه به دست بیاورید. 

 

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

 

اسکراب یا روپوش پزشکی یک نوع لباس پزشکی هست که پزشکان، پرستاران و کادر درمان از آن استفاده می کنند. روپوش های پزشکی اولین بار برای جراحان و پرسنل اتاق عمل طراحی شده بود اما امروزه بسیاری از پرسنل مراکز درمانی از آن استفاده می کنند. این روپوش ها از کادر درمان در مقابل تماس مستقیم با مواد مضر و خطرناک مصون می دارند. 

رنگ های مختلف روپوش پزشکی نشانگر چیست؟

از رنگ های مختلف روپوش پزشکی برای تفاوت قائل شدن بین بخش های مختلف بیمارستان استفاده می کنند. برای مثال پرسنل مراقبت از بیمار ( اورژانس، جراحی، زایمان و...) و بین پرسنلی که مجوز مراقبت از بیمار را دارند ( تکنسین رادیولوژی، فیزیوتراپیست،پرستار و ...) و همچنین پرسنل غیر مراقب بیمار ( باربری، کارمندان اداری و...)

برای مثال متخصص بیهوشی ممکن است رنگ قرمز بپوشد تا پرسنل اتاق عمل تحت فشار بالا به راحتی او را تشخیص دهند. از سوی دیگر استفاده از رنگ های سبز، آبی و خاکستری رنگ قرمز خون را خنثی می کنند و آن را به رنگ تیره در می آورند، در حالیکه قرمزی خون روی رنگ سفید روپوش جلوه ی بدی دارد و ممکن است روی بیمار احساس بدی ایجاد کند.

امروزه لباس‌های رنگی، نشان‌دهنده تخصص و درجه کادر درمانی بیمارستان است و این رنگ‌ها ممکن است در در هر مرکزی معنای متفاوتی داشته باشد. در عصر حاضر استفاده از روپوش‌های سفید با انتقادهایی رو به رو شده است از جمله نخبه سالاری و اضطراب بیمار تا آلودگی.

جنس روپوش های پزشکی از چیست؟

این روپوش ها معمولا از جنس پنبه و پلی استر می باشند؛  در دوخت این روپوش ها از پارچه هایی نظیر تترون، ترگال، ویسکوز،فلامنت و اسپان استفاده می شود. روپوش های پزشکی به دلیل استفاده از پنبه و پلی استر زود چروک می شوند بنابراین برای اتو زدن آن ها بهتر است از اتوی بخار استفاده کنید یا وقتی لباس هنوز نم دار است اقدام به اتو زدن آن کنید.

چگونه روپوش پزشکی خود را تمیز نگه داریم؟

روپوش های پزشکی در هر رنگی که باشند نیاز ب نظافت و مراقبت دارند؛به خصوص رنگ سفید که لکه ها را بیشتر نشان می دهد. 

  • بهتر است آن ها را یک روز در میان بشویید

  • از آب داغ برای شستن استفاده کنید

  • برای خشک کردن آن از نور خورشید استفاده کنید

 

جمع بندی

روپوش پزشکی در سال های گذشته طرح های بسیار محدود و نامناسبی داشته است اما امروزه در انواع طرح های مختلف و مدرن عرضه می شود. این روپوش ها طوری طراحی شده اند که کادر درمان در این لباس ها احساس راحتی داشته باشند و دچار حساسیت و خارش نشوند چون مدت زمان طولانی در روز از آن استفاده می کنند.


 

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

 

 

همانطور که از نام این محصول پیداست غبارگیر صنعتی آرمیکو (armico.ir) از جمله تجهیزات برای رفع گرد و غبار، خاک ها و انواع ریز ذرات موجود در هوا است. ریزگردها مشکلی است که این روزها خیلی از استان های کشور به آن دچار شده اند. عوامل زیادی باعث به وجود آمدن گرد و غبار و ریزگردها شده است که سطح آلودگی هوا را به درجه ناسالم بودن و خطرناک رسانده است که همین امر موجب تعطیلی مدارس و بعضی ادارات دولتی شده است. 

غبارگیرهای صنعتی را بیشتر در محیط هایی مانند کارگاه های صنعتی، کارخانه ها، چوب بری و... که بیشتر در معرض خطر آلودگی قرار دارند به کار می برند

.

غبارگیر صنعتی چگونه کار می کند؟

وجود غبارگیر در کنار دیگر تجهیزات کارخانه ای بسیار حائز اهمیت است و به سلامت نیروی انسانی و محیط کمک می کند. استفاده از هوای سالم و بدون گرد و غبار حق طبیعی هر انسانی است و اگر برای این دستگاه ها فیلتر خوبیبه کار گرفته شود تقریبا آن مکان فاقد هر گونه غبار و ریزگرد خواهد شد.

غبارگیر های صنعتی یا مستقیما به دستگاه مورد وصل شده یا مثل هود در مسیر خطوط انتقال قرار می گیرند و با با انجام عمل مکش غبارهای موجود و تولید شده در محیط را پاکسازی می کنند. روش های دیگری نیز برای استفاده از این دستگاه وجود دارد؛ برای مثال می توان در قسمت هایی از کارخانه یا کارگاه که بیشتر در معرض غبار هستند توسط غبارگیرهای صنعتی کانال کسی کرده و در حین کار توسط کانال های موجود محیط را پاکسازی نمود. 

غبارگیر صنعتی در چه صنایعی به کارمی رود؟  

از غبارگیر صنعتی در صنایعی چون:

  • صنعت تولید مواد شیمیایی و فراورده های آن

  • صنایع وابسته به الکترونیک

  • صنعت هوا و فضا

  • کارگاه های چوب بری و ساخت کابینت

  • صنایع تولید شیشه

  • صنایع فلزی

  • صنایع تولید کاغذ

  • آزمایشگاه ها و... استفاده می شود.

 

مزیتهای استفاده از غبارگیر چیست؟

هر دستگاه و وسیله ای اعم از خانگی، اداری یا صنعتی بسته کارکرد و مقیاسی که دارد دارای مزیت هایی است. همین مزیت ها است که در نهایت منجر به تصمیم خرید دستگاه توسط خریدار می شود. دستگاه غبارگیر صنعتی هم دارایی مزیت هایی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

با خرید این دستگاه و استفاده از آن در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد علاوه بر آن یکی از مهم ترین مزیت های دستگاه غبارگیر صنعتی این است که اگر نحوه ی چیدمان دستگاه های داخل کارگاه تغییر کند می توان با صرف هزینه ی اندک آن را جا به جا کرد. این دستگاه به تجهیزات جانبی مثل کمپرسور یا تانک باد نیازی ندارد و از حیث هم در صرفه جویی هزینه ها کمک می کند.

جمع بندی

از دستگاه غبارگیر برای جمع آوری و پاکسازی گرد و غبار های موجود در هوا که ناشی از صنایع مختلف است استفاده می شود. نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که غبارگیرهای صنعتی تنها قادرند ذرات سبک معلق در هوا را مکش کنند و توانایی مکش ذرات سنگینی که بر روی زمین قرار دارند را ندارند.

  • shaparak seo