shaapaarak

  • ۰
  • ۰

 

همانطور که هر رابطه ای شال قوانین مختص خودش می شود، رابطه کارگر و کارفرما نیز شامل این روال می شود. شکایت از کارفرما موضوعی است که هر کارمند یا کارگر بهتر است به آن آگاهی داشته باشد تا نه حق خودش پایمال شود نه کارفرما. در جهت بهبود روند کاری و ضایع نشدن حق دو طرف، لازم است که هر رو طرف  هم کارگر و هم کارفرما به این قوانین آگاه باشند و در قراردادهای کاری خود به آن دقت کنند چرا که  در ازای آن مسئول هستند. 

شکایت از کارفرما

موارد متعدد زیادی مشاهده می شود که کارگر از کارفرما به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق، یا کم پرداخت کردن آن، یا بیمه و اضافه کاری و… گله دارد. در این حالت کارگر می تواند با مراجعه به مراجع قضایی وضعیت خود را شرح داده و دادخواست شکایت از کارفرما را مطرح کند. کارمندان و کارگران عزیز باید در نظر داشته باشند که شکایت از کارفرما فقط در صورت شرایط تعیین شده در قانون کار، مجاز است و در صورت عدم مطابقت، کارفرما می تواند علیه کارگر شکایت کند.

 

بهترین پیشنهاد برای رفع مشکلات حقوقی مشورت با یک وکیل یا مشاوره حقوقی می‌باشد چرا که وکیل به قانون آگاهی دارد و با بررسی جوانب مختلف پرونده می‌تواند جلوی تباه شدن حق شما را بگیرد. 

علاوه بر قانون کار باید برای شکایت از کارفرما باید به شرایط و تعهداتی که در قرارداد کاری قید شده است، نیز توجه داشته باشید. در ادامه به یکی از رایج‌ترین مواردی که می‌تواند منجر به شکایت از کارفرما بابت حقوق می‌پردازیم.

شکایت از کارفرما

نحوه شکایت از کارفرما بابت حقوق:

در تعیین میزان پرداخت حقوق عوامل مخالفی تأثیر دارند: شرایط کار، معیشت خانواده و نرخ تورم. اگر شرایط کاری سخت و طاقت فرسا باشد، باید میزان حقوق هم بیشتر شود البته در جامعه امروزی به قشر زحمتکش کارگران معدن، کمتر توجه شده و این قانون به درستی در مورد آنها اجرا نمی شود.

امیدواریم که این شرایط در قوانین لحاظ شوند. نرخ تورم توسط بانک مرکزی تعیین می‌گردد و باید طوری در میزان حقوق اعمال شود که حداقل نیاز کارمندان و کارکنان پوشش داده شود. 

در صورتی که کارفرما از پرداخت میزان حقوق پرداختی کوتاهی کند یا اصلاً از پرداخت آن خودداری کند می‌توانید به شکایت از کارفرما اقدام نمایید. در مرحله اول باید مدارک لازم را به تحویل دهید. برای اینکار ابتدا مدارک مربوط به بیمه خود را از شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی تهیه کنید. سپس به اداره کار بروید و از واحد ارجاع یک نامه برای شعبه بیمه بگیرید. بعد از آن باید سوابق بیمه خود را مرحله به مرحله جمع آوری نمایید. سوابق را به اداره کا ببرید و پس از پر کردن فرم‌های مربوطه، دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را تنظیم و تکمیل نمایید. 

شکایت از کارفرما

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر موارد مربوط به شکایت از کارفرما مانند: بیمه،  اضافه کاری، قرارداد و… می توانید به سایت شهرداد مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۸/۱۰
  • shaparak seo

نظرات (۱)

مفید بود مرسی

من این مقاله که درمورد طلاق توافقی نوشته بودید مطالعه کردم عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی