shaapaarak

  • ۰
  • ۰

 

اولین گام برای ورود به دنیای بزرگ اینترنت آشنایی با دامنه و خرید و ثبت آن است. در واقع دامنه آدرسی است که در مرورگر سرچ  می کنید تا وارد وب سایت مورد نظرتان شوید. مثلا دامنه نام (Nam.ir)می باشد. در دنیای امروز  هر کسب و کاری برای بهتر دیده شدن باید وارد دنیای اینترنت شود و یک وب سایت که مانند شناسنامه کسب و کار است برای خود داشته باشد تا بتواند خود را بهتر به مخاطبان خود معرفی کند.  Nam یکی از سایت هایی است که در زمینه فروش دامنه فعالیت دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با مفهوم دامنه یا دامین نحوه خرید آن آشنا شویم.

انواع دامنه و کاربردهای آن

همانطور که در بالا اشاره کردیم دامنه همان آدرسی است که وقتی می خواهید وارد سایت شوید در گوگل سرچ می کنید. دامنه شامل دو قسمت می باشد، نام دامنه و پسوند آن. انتخاب نام دامنه سلیقه ای است و شما بسته به علاقه و نوع فعالیت خود می توانید آن را انتخاب کنید. برای انتخاب نام دامنه می توانید از ترکیب حروف و اعداد استفاده کنید. پسوند های بین المللی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .com و  .net(برای شرکت ها)  و .org  (سازمان ها)، .gov (ارگان های دولتی) و پسوند ایرانی رایج  .ir می باشد. هیچ محدودیتی برای ثبت و خرید نام دامنه وجود ندارد فقط شما نمی توانید از نام دامنه ای که قبلا توسط شخص دیگری انتخاب و ثبت شده است استفاده کنید. پس از انتخاب پسوند مناسب، انتخاب نام دامنه مهمترین بخش  تشکیل دهنده آدرس یک وب سایت می باشد. دامنه متشکل از 3 تا 64 حرف ، عدد یا خط تیره می باشد. اگر شما در خرید دامنه خاصی اصرار دارید که این دامنه قبلا ثبت شده باشد چاره ای جز بررسی دیگر پسوندهای مرتبط با آن نام نخواهید داشت.

اگر نام دامنه سایت شما دارای علامت تجاری شما است، می توانید برای اطمینان از دسترسی آسان تر و حفاظت از نام تجاری خود تمامی ترکیبات و مشتقات آن را با پسوندهای گوناگون ثبت کنید. همچنین شما می توانید خرید دامنه و هاست خود را از دو شرکت مختلف انجام دهید هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نکاتی در مورد انتخاب نام دامنه

  • نام دامنه باید کوتاه باشد بنابراین سعی کنید تا جای ممکن آن را خلاصه کنید

  • سعی کنید در نام دامنه فیلد کاری خود را مشخص کنید برای مثال اگر در زمینه فروش گل هستید از نام یک گل یا flower در آن استفاده کنید

  • نامی که انتخاب می کنید نباید مشابه برندهای تجاری معروف باشد، زیرا هنگام بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو به مشکل بر می خورید یا به دلیل مسائل مربوط به برندینگ دامنه ی شما مسدود شود.

  • تا جایی که می توانید در نام دامنه خود از خط تیره، دش و اعداد استفاده نکنید زیرا به خاطر سپردن آن سخت است

  • نام دامنه ساده و قابل فهم باشد

آیا هر شخص می‌تواند بیش از یک دامنه ثبت کند؟

هر شخص در پرتال کاربری خود می‌تواند به تعداد دلخواه ثبت کنر به شرطی که دامنه انتخابی آزاد باشد و فعالیت خود را بر روی آن دامنه گسترش دهد. برای مثال شما می‌توانید تمام پسوندهای آزاد دامنه مورد نظر خود را ثبت کنید و از قابلیت هایی نظیر پارک دامین یا دامنه جانشین برای اشاره کردن آنها به وب سایت اصلی خود استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله بیشتر با مفهوم دامنه و نحوه انتخاب آن آشنا شدیم. توصیه می کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید دامنه کنید، اطلاعات پایه ای در مورد دامنه ، پسوندهای آن ، نحوه انتخاب نام دامنه ، امکاناتی که شرکت ارائه دهنده در کنترل پنل به شما می دهد و میزان مالکیت دامنه به دست بیاورید. 

 

  • ۰۱/۰۶/۱۲
  • shaparak seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی