shaapaarak

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد این روزها به دریافت خدمات آنلاین روی آورده‌اند. این موضوع شامل خدمات حقوقی هم میشود. خدمات حقوقی آنلاین از جمله خدماتی است که میتوان به صورت غیرحضوری آن را دریافت کرد. این خدمات دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های آنها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

خدمات حقوقی آنلاین

خدمات حقوقی آنلاین چیست؟

خدمات حقوقی آنلاین به آن دسته از خدماتی گفته میشود که از طریق شبکه اجتماعی جمعی و پلتفرم‌های حقوقی مانند اپلیکیشن حقوقی ارائه میشود. 

اپلیکیشن حقوقی با درخواست و نظارت متخصصان حقوقی سطح کشور طراحی می‌شوند و قادر هستند که وکلا یا مشاوران حقوقی را برای انجام منظورها و اهداف گوناگونی به مراجعه‌کنندگان یا درخواست‌کنندگان خدمات حقوقی متصل کنند.

خدمات حقوقی آنلاین میتواند از طریق روشهای گوناگونی ارائه شود. 

  1. از طریق تماس صوتی:

این خدمات در یک زمان معین ارائه می‌شود و مبتنی بر پرسش و پاسخ است. پس بیشتر خدمات مشاوره را شامل می‌شود و خدمات حقوقی دیگر مانند تنظیم قرارداد یا دادخواست را نمیتوان به وسیله آن دریافت کرد.

  1. از طریق تماس تصویری

این مورد برای فارادی مناسب است که قصد برقراری ارتباط با وکیل به صورت حضوری را دارند.

  1. از طریق ارتباط متنی

در این روش همه مراحل دریافت خدمات به صورت متنی پیش می‌رود و در برخی از ارتباط‌های متنی، مراجعه‌کنندگان فایل‌هایی مانند نمونه پرونده یا سایر اوراق قضایی را برای مشاور ارسال می‌کنند تا او با دقت آن‌ها را بررسی کند و نظر نهایی خود را اعلام نماید.

انواع خدمات حقوقی آنلاین

از طریق این خدمات شما میتوانید سه دسته از خدمات را دریافت کنید. 

اپلیکیشن حقوقی

  • اولین مورد که رایج ترین آن نیز هست دریافت خدمات مشاوره حقوقی است. دریافت مشاوره حقوقی جزء جدانشدنی از این خدمات است که در موارد بسیاری از جمله مسائل خانوادگی، طلاق، کلاهبرداری، مسائل کسب و کار و... صورت میگیرد.

  • دومین موردی که از طریق پلتفرم‌هایی مانند اپلیکیشن حقوقی میتوان دریافت کرد؛ درخواست وکیل حضوری است. این کار زمانی صورت میگیرد که شما برای پرونده خود احتیاج به یک وکیل کاربلد دارید. در این شرایط یک پلتفرم حقوقی مانند یک اپلیکیشن حقوقی میتواند راه حل شما باشد.

در این روش، شما باید جزئیات پروندهٔ خود را در سامانه‌های خدمات حقوقی آنلاین درج کنید، تا متخصصان آن‌ها را آنالیز کنند و بهترین گزینه را پیش پای شما بگذارند. 

  • سومین مورد تنظیم برگه‌های قضایی است. از طریق این خدمات شما میتوانید اوراق قضایی مانند دادخواست، اظهارنامه و قرارداد را تنظیم کنید. که در پرونده‌خهای حقوقی و مسائل حقوقی شاید پایه‌ای ترین بخش باشد.

تصوری اشتباه از خدمات حقوقی آنلاین

تصور اشتباهی که در مورد این خدمات وجود دارد این است که این دسته از خدمات ارزان‌تر از خدمات حقوقی حضوری است. متاسفانه این تصور اشتباه که این خدمت‌رسانی‌ها ارزان‌تر از روش‌های حضوری هستند. نباید فراموش کنیم که اگر شما از یک اپلیکیشن یا وب‌سایت معتبر برای پیشبرد خدمات حقوقی خود به صورت آنلاین استفاده کنید، مطمئناً هزینهٔ این خدمت کمتر از حالت حضوری نخواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله در مورد خدمات حقوقی آنلاین و موارد استفاده از ان صحبت کردیم. شما میتوانید از طریق اپلیکیشن حقوقی شهرداد خدمات حقوقی مدنظر خود را دریافت کنید.

 

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

از جمله تخصص‌هایی که در زندگی شهری امروز به آن نیاز بسیاری وجود دارد، وکیل شهرداری و تخصص در دعاوی مربوط به آن است. 

در توصیف دشواری کار وکیل شهرداری باید ابتدا مقدمه ای از وضع شهرداری و قوانین آن در کشور را ارائه داد. شهرداری از جمله نهادهایی در کشور است که از نظر ساخت سیاسی ارگانیک از قوای سه گانه مستقل است، با این وجود موظف می باشد تا از قوانین موضوعه ی کشور اعم از مصوب مجلس یا آیین نامه های مصوب هیئت دولت و نیز احکام صادره از دادگستری تبعیت کند. 

این امر موجب شده تا قوانین تنفیذ شده و جاری در مورد پرونده های شهرداری نه تنها بسیار پیچیده و غامض گردند، که مراجع رسیدگی به آنان نیز متعدد گردیده و جرایم و اتهامات گوناگون، مراجع رسیدگی متفاوتی داشته باشند. به همین علت یک وکیل شهرداری نه تنها باید به قوانین عمومی کشور و دادگاه های متداول آشنایی و تسلط داشته باشد، بلکه کلیه ی قوانین موازی و تو در توی مرتبط با مسائل را در ذهن داشته و بتواند در مراجع گوناگون از حقوق موکل خود دفاع کند.

از مهمترین دعاوی‌ای که در آن ها به مشاوره از یک وکیل شهرداری نیاز خواهید داشت، باید به دعاوی کمیسیون‌های ماده‌های 100، 99، 77 و 55، اخذ مجوزهای ساخت و ساز اعم از پروانه‌ی ساختمانی، کمیسیون‌های شهرداری، گواهی پایان کار و مواردی از این دست اشاره نمود. یک وکیل شهرداری زبده در این گونه پرونده‌ها خواهد توانست با تسلط به قوانین موضوعه و روند پرونده‌ها جهت پرونده‌ها را به سود موکل خود برگردانده و از منافع وی به خوبی دفاع کند. عنایت داشته باشید که استعانت از وکیل شهرداری در تمامی دعاوی و مراحل حقوقی آن، با وجود اجباری نبودن در برخی از پرونده‌ها، شانس برد شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

وکیل شهرداری

برای انتخاب بهترین وکیل شهرداری باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود و دعوی حقوقی‌تان در دادگاه داشته باشید. اولین موضوع که می‌تواند درباره‌ی سطح وکیل شهرداری مد نظر شما اطلاعاتی در خود داشته باشد، قیمت پیشنهادی از طرف وی است. بسیاری وکلای ممتاز به دلیل تعدد پرونده‌هایی که در آن درگیر هستند، و نیز توانایی‌های آنان که موجب می‌شود در سنگین‌ترین پرونده‌ها از آنان کمک خواسته شود در قبال مشاوره هزینه‌ی زیادی را طلب می‌کنند. در طرف مقابل، هزینه‌های پایین برای اخذ وکالت از سوی برخی وکلای دیگر ممکن است دالی بر عدم پررنگ بودن برند آنان در میان سایر همکارنشان باشد.

موضوع دیگری که باید در کنار مبحث فوق مورد توجه باشد، حسن شهرت وکلا است. بدیهتا وکیلی که در نظر دارید برای پرونده‌ی خود استخدام کنید، پیش از این در پرونده‌های دیگری نیز درگیر بوده که در آنان رزومه‌ای از توانایی های وی مشهود است و می‌توان با توجه به روند پرونده و نتایج حاصله از آن، توانایی‌های وکیل شهرداری مد نظر را محک زد. همچنین تجربه و نفوذ وکیل در نهادهای مربوطه هم می‌توان از دیگر مقیاس‌های قابل داوری باشد.

  • shaparak seo