shaapaarak

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر آگهی‌های روزنامه‌ها و یا تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود را ملاحظه کرده باشید، می‌دانید که یکی از حرفه‌های بسیار پررونق در حال حاضر وکیل مهاجرت است. این موضوع چندان نیز جای تعجب ندارد؛ زیرا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان، اخذ اقامت برای کار، زندگی و یا تحصیل در نقاط دیگر یکی از راهکارهای بسیار رایج شناخته شده که ایرانیان نیز از این امر مستثنی نیستند.

اما سؤالی که ممکن است مطرح گردد این است که چرا باید در این مراحل از وکیل مهاجرت کمک گرفت؟ باید گفت بر خلاف چیزی که عامه تصور می‌کنند پروسه‌ی اخذ اقامت پیچیده بوده و اشتباهاتی هر چند جزئی ممکن است شما را دچار مسائلی غامض و دشوار گرداند. وکیل مهاجرت برای اجتناب از چنین شرایطی می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد.

وکیل مهاجرت

یک وکیل مهاجرت شخصی است که دوره‌ی تحصیلی خود را در یکی از گرایش‌های حقوق علی‌الخصوص حقوق بین‌الملل گذرانده و به شکل تخصصی به فعالیت در حوزه‌ی حقوق مهاجرت و قوانین کشورهای گوناگون در این حوزه می‌پردازد. نیاز به ذکر نیست که این قوانین کشور به کشور متفاوت بوده و بنابراین، هر وکیل مهاجرت تنها باید در حوزه‌ی یکی از کشورهای مقصد به فعالیت بپردازد. البته ممکن است در برخی مؤسسات حقوقی فعال در امور مهاجرت، پیش از معرفی موکل به وکیل، یک وکیل مهاجرت با ایشان مصاحبه کرده تا با مشورت هم، بهترین مقصد ممکن را برای متقاضی شناسایی و معرفی نمایند.

البته موارد دیگری نیز مطرح است که از وکیل مهاجرت انتظار می‌رود آن را رعایت کند تا به عنوان یک وکیل ممتاز شناخته گردد. از مصادیق آن باید به پیگیری مستمر و هوشیارانه‌ی روند مهاجرتی، آشنایی کامل با جنبه‌های گوناگون قوانین کشور مقصد، رفتار حرفه‌ای و امانتداری در حفظ اطلاعات موکلان و نیز، اطلاع‌رسانی یکپارچه و دائمی از روند پیشرفت که به موکلان اشاره نمود.

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت  باید در کشور مقصد نیز دارای ارتباطات مناسبی بوده و با همکاران خود در زمینه‌ی حقوق مهاجرت ارتباطات مناسبی دارا باشد. در کنار این موارد باید به یاد داشته باشید که موفقیت در طول پروسه‌ی مهاجرت هیچگاه تضمین شده نیست و ممکن است با توجه حسن یا سوء نظر افسر اداره مهاجرت مقصد تمام روال با شکست مواجه گردد. به همین دلیل است که ما با مشاوره و کمکی که از وکلای متخصص در امور مهاجرت می‌گیریم سعی در کاهش حداکثری ریسک چنین پیشامد ناگواری می‌کنیم. توجه داشته باشید که اگر درخواست شما یک بار رد گردد در دفعات بعدی با مشکلاتی ممکن است مواجه گردید و روال کار سخت‌تر خواهد شد.

در انتها گفتنی ‌است که راه‌های متعددی برای مهاجرت به کشورهای مقصد شما ممکن باشد. معمولا گفته می‌شود که مهاجرت تحصیلی یا کاری از سایر روش‌ها آسان‌تر هستند؛ اما روش سرمایه‌گذاری یا تأسیس یک استارت آپ نیز اخیرا بسیار محبوب گشته‌اند.

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

 

این واقعیت که بشر باید به سرعت پا به پای تغییرات پیش رود، حقیقتی انکار ناپذیر است. از طرفی حفظ امنیت همیشه از دغدغه ها و نیازهای پایه بشر بوده است و هر چه علم بشر بیشتر پیشرفت کرده است؛ بیشتر از آن برای افزایش امنیت خود استفاده کرده است.

قفل دیجیتال حاصل جدید دانش الکترونیکی و کامپیوتر است که در آن پیشرفت های برقی و کامپیوتری به کمک قفل مکانیکی قدیمی آمدند تا بتواند در برابر سارقین که زبر دست و با انگیزه ی فراوان، با بهره گیری از تکنولوژی روز موفق شود. 

قفل دیجیتال

این که چرا تاکنون استفاده از قفل دیجیتال همه گیر نشده، با توجه به قیمت مناسب این قفل ها عجیب به نظر می رسد. قفل هوشمند ترکیب قفل های کامپیوتری و پسوردی با قفل های الکترونیکی و مغناطیسی است؛ پدیده ای که به تکامل رسیده و بدون شک اگر باز هم فرصت پیشرفتی وجود داشته باشد، شرکت سامسونگ به عنوان شرکت برتر این تکنولوژی، از این دستاورد ها برای پیشروی در صنعت قفل دیجیتال استفاده خواهد کرد.

قفل دیجیتال و امنیت محیط

زمانی که میخواهید امنیت یک محیط را تامین کنید باید عوامل گوناگونی را پیش بینی کنید. فرض کنید پیش بینی شما این است که روز حادثه کسی در محل نبوده است. ولی وقتی شرکت شما از کلیدهای مکانیکی استفاده می کند، احتمالا دوربین مدار بسته هم نتواند کمک صد در صدی داشته باشد چرا که ممکن است آن را غیر فعال کرده باشند یا از دید آن به طریقی مخفی شده باشند. 

حال شرایطی را در نظر بگیرید که برای ورود هر شخص کارتی تعریف شده که قفل دیجیتال ورود و خروج وی را با استفاده از آن کارت ثبت می کند، این کار باعث می شود که شما همیشه یک لیست ورود و خروج بر اساس نام پرسنل داشته باشید؛ چه ابزاری می توانست سطح نظارت و کنترل نسبت به شرکت برای شما ایجاد کند. البته قفل الکترونیکی برای منازل مسکونی هم کاملا قابل استفاده است و حتی می توان برای درب های داخلی از دستگیره دیجیتال استفاده کرد و فضا را به شدت لوکس و زیبا نمود. قفل دیجیتال در برابر آتش سوزی، سرقت، فشار بیش از حد برای شکستن و ... هر کدام واکنش هوشمندانه ی  ویژه ای پیش بینی کرده است و شما با یک قفل منفعل مکانیکی روبرو نخواهید بود.

باز کردن قفل دیجیتال

نمی دانم شاید شما قبل از ما به استفاده از قفل الکترونیکی فکر کرده باشید. ما تجربیات را ملاک قرار می دهیم و پیش می رویم. اگر تجربه ثابت کرده است که انتخابی درست یا اشتباه است، برخلاف علم می توان بر سندیت آن صحه گذاشت. اگر از خانه خارج شده کلید را جا گذاشته بودید چه کار از شما بر می آمد؟ فرض بر این بگذارید که مانند اتاق های خوابگاه دانشجویی کلیدی دیگر وجود ندارد و این بار سرپرستی هم حضور ندارد که به شما کلید یدکی بدهد. همین که قفل هوشمند با روش های دسترسی متنوع این مشکل را حل کرده برای استقبال از آن و ترک قفل های قدیمی کافی است. 

باز کردن قفل دیجیتال

همانطور که حدس می زنید، قفل های دیجیتال کارتی ممکن است با مشکل کلید روبرو شود، به همین دلیل توصیه ما و تولیدات برندهای مطرح قفل دیجیتال مثل سامسونگ و یال بر اساس چند روش دسترسی طراحی شده است. مثلا رمز کمک می کند که شما بدون کارت هم وارد شوید. خصوصیات بیومتریک درون قفل هوشمند مثل تشخیص چهره یا اثر انگشت هم به همین شکل راه حل دومی در اختیار کاربر می گذارد.

کلام آخر

وب سایت سامسونگ لاک با استفاده از بستر اینترنت، تصاویر و محتوای فوق العاده کاملی را در ارتباط با قفل دیجیتال آمریکایی، اروپایی و کره ای آماده کرده است تا تصمیم گیری برای شما بر اساس نیازتان باشد. این که مثلا قرار است روزی چند نفر از آن قفل عبور کنند و چند دسترسی مختلف وجود داشته باشد. رنگ و طراحی قفل الکترونیکی برای این که روی درب های خارجی یا داخلی نصب شود مناسب است یا خیر؟ به تمام این ها باید قبل از خرید فکر شده باشد و در آخر خرید آنلاین در این شرایط بیماری و شیوع ویروس کرونا پیشنهاد ما به همه ی مردم است.

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

آیا تا کنون برای شما پیش آمده است که برای حل یک مشکلی نیاز به مراجعه به وکیل دادگستری داشته باشد؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که وکیل دادگستری پایه یک یعنی چه؟ در این مقاله می خواهیم به طور کامل به معرفی وکیل دادگستری پایه یک و مواردی که او می تواند به ما کمک کند صحبت کنیم.

وکیل دادگستری

مراحل تبدیل شدن به وکیل دادگستری

وکیل دادگستری پایه یک به شخصی گفته می شود که در یکی از رشته های حقوق و یا فقه و حقوق تحصیل کرده باشد و حداقل دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس باشد.

بعد از گذراندن دوران دانشگاه او باید خود را برای آزمون کانون وکلا آماده کند. این آزمون سالی یک بار برگزار می شود و بسیار سخت و پر رقابت می باشد. از دروسی که در این آزمون سوال می آید این موارد هستند:

 حقوق مدنی با ضریب ۳؛

آیین دادرسی مدنی با ضریب ۳؛

حقوق جزای عمومی و اختصاصی با ضریب ۲؛

آیین دادرسی کیفری با ضریب ۲؛

حقوق تجارت با ضریب ۲؛

اصول فقه با ضریب ۱.

بعد از موفقیت در این آزمون فرد باید به مدت دو سال در کنار کسی که وکیل پایه یک دادگستری است کارآموزی کند.

پروانه وکالت اصولا بعد از طی دوره‌ی کارآموزی وکالت مشروط بر انجام صحیح وظایف کارآموزی داده می‌شود. 

به موجب ماده‌ی ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری برای اشخاصی پروانه کارآموزی وکالت صادر می‌شود که علاوه بر دارا بودن دانشنامه‌ی لیسانس یا بالاتر در رشته‌های حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی باید دارای یک سری شرایط دیگر باشد تا مصاحبه شفاهی نیز بتواند نمره قبولی دریافت کند.

  1. اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام؛

  2. اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و قانون اساسی؛

  3. نداشتن پیشینه‌ی محکومیت مؤثر کیفری؛

  4. نداشتن سابقه‌ی عضویت و فعالیت در گروه‌های الحادی و فرق ضاله و معاند با اسلام و گروه‌هایی که مرام‌نامه‌ی آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی است؛

  5. عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی و تحکیم پایه‌های رژیم طاغوت؛

  6. عدم عضویت و هواداری از گروهک‌های غیرقانونی و معاند با جمهوری اسلامی ایران؛

  7. عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی.

افرادی که مراحل ذکر شده بالا را با موفقیت گذراندن باید در آزمونی به نام آزمون اختبار شرکت کنند. در صورت موفقیت در این آزمون پروانه وکالت آنها صادر می شود و انها تبدیل به وکیل دادگستری پایه یک می شوند.

وکیل پایه یک در چه مواردی می تواند به ما کمک کند؟

وکیل پایه یک دادگستری در تمامی محاکم قضایی حق حضور و وکالت دارد، اما استثنا در هر چیزی وجود دارد تنها در شرایط خاصی مثل زمانه که وکیل دادگستری یا زوجه وکیل با دادستان، دادیار، دادرس یا بازپرس قرابت نسبی یا سببی تا درجه سوم از طبقه دوم داشته باشد، این حق را ندارد که مستقیم یا با واسطه در دادگاه و نزد دادیار، بازپرس یا دادستان مذکور وکالت را قبول نماید.

وکیل دادگستری پایه یک

کلام پایانی 

اگر برای هر مشکل حقوقی و یا کیفری نیاز به کمک گرفتن از وکیل دادگستری دارید می توانید با مراجعه به اپلیکیشن وکیل شهرداد با وکلای حرفه ای در هر زمینه ای تماس برقرار کنید و مشکل خود را با آنها مطرح کنید و از نظر کارشناسانه آنها بهره مند شوید.

 

  • shaparak seo
  • ۰
  • ۰

بهترین وکیل تهران

با توجه به افزایش دغدغه های جامعه و نیاز بسیاری از افراد و کسب و کارها به مشاوره و خدمات حقوقی داشتن یک وکیل خوب اهمیت بالایی دارد و از آنجا که کلانشهر تهران هم جمعیت بالایی دارد و هم بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در تهران قرار دارند؛ پرونده‌حقوقی و مسائل حقوقی که باید در تهران توسط وکلا حل شود بسیار زیاد است. اینجاست که اهمیت شناخت بهترین وکیل تهران مشخص می‌شود. 

وکیل تهران

وجود یک وکیل تهران یک نیاز و ضروری است، حال اگر شما شهر تهران ساکن هستید و میخواهید برای پیگیری امور حقوقی و کیفری خود به یک وکیل تهران در نزدیک محل زندگی خود مراجعه  کنید تا راحتر بتوانید پیگیر کارهای قضایی خود باشید؛ با ما همراه باشید.

چگونه یک وکیل خوب در تهران بیابیم؟

در انتخاب بهترین وکیل پایه یک تهران باید دقت بسیاری به کار برد. زیرا انتخاب یک وکیل خوب در انجام یک پرونده بسیار تاثیرگذار است و این وکیل می باشد که می تواند نقش بسزایی در امور وکالتی شما داشته باشد. به همین منظور برای یافتن بهترین وکیل تهران حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

• تحقیق کنید که وکیل مورد نظر دارای تجربه و دانش بالا باشد زیرا باید از توانایی ها و تجربه و حسن اخلاق بهترین وکیل تهران مطمئن شوید تا بتوانید که پرونده ای که گاه سرنوشت زندگی شما را رقم خواهد زد ، به دستان با  کفایت وی بسپارید.

• به تبلیغات اکتفا نکنید. تبلیغات تلویزیونی ، اینترنتی و سایر رسانه های گروهی معیار و ملاک مناسبی برای تحقیق نیستند. برای اطلاع از سابقه وکیل مورد نظر میتوانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید.

• سن و جنس وکیل را به عنوان معیار خود در نظر نگیرید. چرا که این موضوع ملاک و معیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن بهترین وکیل نیست. گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می تواند از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید.  زن یا مرد بودن وکیل نیز اهمیت چندانی ندارد چرا که ملاک اصلی علم ، شهرت و حسن خلق اوست.

• ویژگی های بهترین وکیل تهران را در نظر بگیرید. اولین ویژگی که بهترین وکیل باید داشته باشد این است که به تعهدات و وظایف قراردادی خود عمل کند. به علاوه یک وکیل خوب باید به وظایف قانونی و اخلاقی عمل کند.

آیا امکان یافتن وکیل رایگان وجود دارد؟

شاید برای شما سوال پیش آید که آیا میتوان وکیل رایگان برای پرونده‌های حقوقی یافت و اگر میتوان وکیل خوب یافت چه خدماتی را میتوان از طریق او یافت.

وکیل رایگان

وکیل رایگان یا سایر وکلا موظف هستند که خدمات گوناگونی به مراجعه‌کنندگان یا دادخواهان ارائه بدهند؛ این خدمات در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرد و انواع مختلفی را شامل می‌شود.  یکی از خدماتی که میتوان از طریق وکیل رایگان کسب کرد؛ دریافت مشاوره حقوقی است. در این زمینه وکیل رایگان تلفنی نیز میتواند خدمات مشاوره در زمینه و موضوعات کیفری، خانواده و موضوعات ملکی که بسیار پرکاربرد هستند ارائه دهد. از دیگر خدماتی که وکیل رایگان میتواند انجام دهد، قبول وکالت یک شخص حقیقی و حقوقی و نمایندگی قانونی اوست تا مسائل حقوقی یا پرونده‌های قضایی او را حل کند.

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که آیا فردی به عنوان وکیل رایگان مشاوره حقوقی یا دیگر خدمات وکالت ارائه می‌دهد؟ در این مورد هم باید بگوییم که خدمات حقوقی رایگان مانند وکیل رایگان تلفنی وجود خارجی ندارد. چرا که این خدمت‌ها نیاز به‌صرف زمان و تخصص بسیار زیاد دارد و مطمئناً شخصی که چنین زمانی را صرف می‌کند، در پایان چشم‌انتظار یک دستمزد متناسب با تخصص خود خواهد بود ولی راه حل هایی برای کاهش هزینه های وکیل تهران وجود دارد. 

یکی از روشهایی که میتواند هزینه های شما را کاهش دهد؛ استفاده از یک پلتفرم حقوقی مانند اپلیکیشن حقوقی است که میتوانید در آن مشاوره حقوقی و بسیاری از خدمات را به راحتی دریافت کنید. ما در این زمینه به شما اپلیکیشن شهرداد را معرفی میکنیم. چرا که علاوه بر پوشش تمامی موارد قانونی شما میتوانید به صورت مستقیم با وکلا در ارتباط باشید و مشاوره حقوقی یا سایر خدمات حقوقی را دریافت کنید.

  • shaparak seo