shaapaarak

  • ۰
  • ۰

 

در محیط کار یا هنگام انجام کارهای فنی، افراد برای ایمن نگه داشتن بخش هایی مانند سر، پاها، دست ها و... از لوازم ایمنی مختلفی استفاده می کنند. اما مهمترین بخش که درصد آسیب پذیری آن نیز بسیار بالاس، چشم ها هستند که باید هنگام انجام هر کاری از عینک محافظ چشم مخصوص استفاده شود.

لوازمی مانند لباس کار، کفش کار، کلاه ایمنی و عینک محافظ چشم نقش فوق العاده مهمی در ایمن نگه داشتن افراد در محیط های شغلی پرخطر دارند که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد.

در این مقاله قصد داریم درمورد استفاده عینک ایمنی صحبت کنیم. 

عینک محافظ چشم

عینک محافظ چشم برای چه مشاغلی ضروری است؟

 

  • مشاغلی که با گازهای شیمیایی سروکار دارند

در بعضی شرکت ها و آزمایشگاه ها افراد با گازهای شیمیایی در ارتباط هستند و این گازها اگر به مدت طولانی با چشم ها تماس داشته باشند موجب کاهش بینایی می شود. عینک محافظ چشم که در این جور مشاغل به کار می رود، گاگل نام دارد. عینک محافظ چشم گاگل باید از هرگونه تماس و لمس گازهای شیمیایی با چشم جلوگیری کند. 

مدل این عینک محافظ چشم به این صورت است که دسته ندارد و با یک کش، محکم به پشت سرتان بسته می شود. شیشه این عینک محافظ چشم میتواند تیره یا شفاف باشد.

  • مشاغلی که با مواد شیمیایی در ارتباط هستند

کسانی که در آزمایشگاه ها کار می کنند با مواد شیمیایی زیادی سر و کار دارند و احتمال این که این مایعات به چشم آنها بپرد زیاد است به همین دلیل باید از عینک محافظ چشم استفاده کنند. کسانی که در آزمایشگاه کار می کنند معمولا از عینک گربه ای و کشیده استفاده می کنند تا کل چشمشان پوشیده بشود.

  • جوشکارها و کسانی که با جرقه در ارتباط هستند

جوشکارها با جرقه سر و کار دارند و جرقه می تواند به قرنیه چشم آسیب بزند. عینک محافظ چشم که در این شغل استفاده می شود باید به گونه ای باشد تا از شدت اشعه نور بکاهد، به همین دلیل برای جوشکاری از عینک محافظ چشم با شیشه تیره استفاده می کنند که البته این مقدار تیرگی را می توان از عدد ۵ تا ۱۲ تنظیم کرد. در استفاده از این عینک، باید نهایت دقت را داشته باشید چون اگر روی آن خط و خشی بیفتد ممکن است مانع و یا کاهش دید شما شود.

عینک ایمنی محافظ چشم

  • کسانی که در معرض پرتاب اجسام به چشم خود هستند

نجارها، منبت کارها و کسانی که با جامدات و اجسام سر و کار دارند، در معرض بیشترین خطر برای چشم ها هستند. این افراد در معرض خطر پرتاب اجسام و اصابت آنها و همچنین ذرات ریز و جامد قرار دارند و به همین علت باید حتما از عینک محافظ چشم استفاده کنند. نجارها و سنگ برها از عینک محافظ چشم سنگ برش استفاده می کنند. این نوع از عینک ایمنی محافظ چشم، شیشه ای با اندازه بزرگ دارد و می تواند کل سطح چشم را به طور کامل بپوشاند. شیشه این عینک ایمنی شفاف است و معمولا به صورت توری است تا مانع دید انسان نشود.

خرید عینک محافظ چشم

همانطور که گفتیم استفاده از محافظ چشم بسیار لازم و ضروری است، به حدی که نمیتوان آن را نادیده گرفت. برای خرید محافظ چشم اصل و استاندارد می توانید به فروشگاه اینترنتی یونکس که بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم ایمنی در ایران است مراجعه نمایید.

  • ۹۹/۰۹/۱۰
  • shaparak seo

عینک ایمنی

عینک محافظ چشم

نظرات (۱)

در مورد خصوصیات لباس کار خارجی اصل هم اطلاعات بدید لطفا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی