shaapaarak

  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از افراد به قصد داشتن اندام متناسب و یا از بین بردن چربی های زیرپوستی از عمل های جراحی زیبایی استفاده می‌کنند. با این حال، عدم اطلاع از عوارض ابدومینوپلاستی و نتایج آن می تواند باعث مشکلات زیادی شود.

عوارض ابدومینوپلاستی

انواع ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی به 2 روش انجام می‌شود:

  • کلاسیک

  • لیپوابدومینوپلاستی

لیپوابدومینوپلاستی:

این عمل جراحی برای افراد بالای هجده سال قابل استفاده است. خانم ها به دلیل زایمان و نیز شل شدن شکم و یا کاهش شدید وزن ، از رژیم های غذایی سنگین استفاده کرده اند و یا از عمل هایی نظیر کم کردن وزن کوچک کردن یا بای پس معده یا روده استفاده کرده اند و  این عمل های جراحی باعث چاقی بیش از حد، افزایش چربی شکم و پوست اضافه شکم شده است.این افراد می‌توانند عمل جراحی زیبایی شکم را انجام دهند.

عوارض ابدومینوپلاستی

از آنجایی که عمل ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، قبل از اقدام به جراحی باید عوارض ابدومینوپلاستی به خصوص خطرات آن برای بیمار بیان شود. غالبا عوارض ابدومینوپلاستی به 2 گروه عوارض شایع و عوارض نادر تقسیم می شوند.

درد

از مهم ترین و شایع ترین عوارض ابدومینوپلاستی،احساس درد است. معمولا درد مینی ابدومینوپلاستی خفیف و درد ابدومینوپلاستی همراه با ترمیم عضله، متوسط تا شدید است.احساس درد و حساسیت ممکن است چند هفته و گاهی تا دو سه ماه در موارد جراحی کامل طول بکشد. 

عفونت زخم

عفونت زخم چندان عارضه شایعی محسوب نمی‌شود ولی در صورت رخ دادن، جزو آن دسته از عوارض ابدومینوپلاستی است که باید به سرعت درمان شود در غیر این صورت منجر به عفونت پیش رونده تمام پوست شکم ، نکروز و شوک عفونی می‌شود.

سروما از عوارض ابدومینوپلاستی

آمبولی ریوی و حمله قلبی

آمبولی ریوی، حمله قلبی یا سکته مغزی از نادر ترین عوارض ابدومینوپلاستی هستند که به دلیل بی تحرکی بعد از هر عمل جراحی و نه فقط ابدومینوپلاستی ممکن است ایجاد شوند. بنابراین، آمبولی ریوی  پس از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی یک خطر جدی است و در صورت بروز، معمولا در طی سه هفته بعد از عمل جراحی اتفاق می‌افتد، اما احتمال بروز آن در طی 72 ساعت اول بعد از انجام عمل بیشتر است.

خونریزی و هماتوم

اگر خون از لبه های زخم خارج شود به راحتی قابل تشخیص و درمان است. در صورتی که این خون در زیر پوست تجمع پیدا کند، لخته خونی یا هماتوم تشکیل می‌دهد که برای خارج کردن آن از بدن لازم است که 1 الی 2 سانتی متر از بخیه های پوستی باز شوند.  

ترمیم ناکافی و باز شدن زخم

یکی از عوارض ابدومینوپلاستی که کمتر عمومیت دارد ترمیم ناکافی و باز شدن زخم است و بیشتر ممکن است که در خط میانی بخیه شکم رخ دهد. 

دلایل ایجاد آن: 

1- کشیدگی بیش از حد پوست در ناحیه میانی شکم و تنگ بستن زخم  که منجر به کشیدگی بیش از حد رگ های تغذیه کننده پوست و کاهش خون رسانی منطقه می‌شود. 

2- مشکل دیابت کنترل نشده و عدم خون رسانی مناسب و به مقدار کافی دلیل دیگر وقوع این عارضه است. 

3- در افراد سیگاری،مصرف نیکوتین با تنگ کردن رگ ها موجب کاهش خونرسانی پوستی و باز شدن زخم و در مواردی حتی نکروز پوست می‌شود.

تشکیل سروما

از دیگر عوارض ابدومینوپلاستی می توان به تشکیل سروما اشاره کرد. سروما مایع زرد رنگی است که معمولا حداقل 7 روز بعد از عمل در زیر پوست تجمع پیدا می‌کند. علت تشکیل این ماده، نچسبیدن پوست به ماهیچه زیرین شکم و ایجاد فضای خالی زیر پوست است. این مایع بقایای لخته های کوچکی است که به تدریج شکسته شده اند و هموگلوبین موجود در آنها به زردی تغییر رنگ داده است.

  • ۰۰/۰۴/۱۹
  • shaparak seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی