shaapaarak

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر پیشرفت بسیار بزرگی در  تکنولوژی های استفاده شده در قطعات کامپیوتری رخ داده است. به عنوان نمونه، زمان استفاده از هاردهای اینترنال Hdd به پایان رسیده است و نوبت به استفاده از هارد اس اس دی (SSD) رسیده است. حافظه های HDD تنها مزیتی که دارند، قیمت پایین تر آن ها نسبت به SSD می باشد. 

یکی از محبوب ترین برندهای SSD در دنیا، اس اس دی سامسونگ می باشد که به خوبی توانسته است، نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کند. البته در هنگام خرید این دسته از کالاها، باید به یکسری نکات توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود.

هارد اس اس دی SSD چیست؟

هارد اس اس دی

یک نوع فضای ذخیره سازی به حساب می آید که هیچگونه دیسک چرخانی (نظیر hdd) ندارد و بدون استفاده از هیچ نیروی برقی، شروع به ذخیره سازی اطلاعات می نمایند. سرعت خوانده شدن داده ها بر روی هارد اس اس دی، بسیار بیشتر از hdd می باشد.

برای افرادی که علاقه شدیدی به بازی کردن دارند، یا کسانی که می خواهند برنامه های سنگینی را اجرا کنند، انتخاب نوع مناسب هارد اس اس دی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

اس اس دی سامسونگ (Samsung evo)

قبل از بررسی اس اس دی سامسونگ، بهتر است به این موضوع توجه شود که، اینگونه حافظه ها در انواع مختلفی تولید می شوند. NVME M.2 و نوع SATA از جمله مدل های آن می باشد. اس اس دی سامسونگ 980 و 870 و یا 860 در این 2 مدل تولید می شوند.

معمولا اس اس دی سامسونگ از نوع M.2، سرعت، قدرت و قیمت بیشتری را نسبت به نوع SATA دارند. اگر صرفا برای مصارف شخصی، قصد خرید دارید، با صرف هزینه کمتر، هارد اس اس دی سامسونگ از نوع SATA، گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب می باشد.

بهترین اس اس دی سامسونگ

بهترین اس اس دی سامسونگ چیست؟

یکی از بهترین مدل های هارد اس اس دی SAMSUNG، مدل 970 EVO PLUS می باشد. این حافظه از نوع NVME بوده و به خاطر قابلیت Turbo Write، می تواند سرعت نوشتن داده ها را تا 2300 مگابایت بر ثانیه افزایش دهد.

البته هر چه قدر حافظه ssd بیشتر باید، سرعت خواندن آن ثابت می ماند ولی سرعت نوشتن آن افزایش می باشد. این تفاوت در بین حافظه های 256 و 500 خیلی زیاد است.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با هارد اس اس دی سامسونگ، فروشگاه اینترنتی لوتوس لپ تاپ، با داشتن بیش از 20 سال سابقه تخصصی در فروش انواع کالاهای تخصصی آی تی، می تواند با کیفیت ترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی اصلی در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی